Wiem, umiem, rozumiem

Szczegóły dotyczące projektu

Głównym założeniem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji, postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 183 uczniów wszystkich 3 wiejskich szkół podstawowych gminy Bolków, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych, umiejętności komunikowania się w języku angielskim, kompetencji informatycznych, ale i wszystkich innych kompetencji przekrojowych.

Projekt tworzy warunki zapewniające równy dostęp do wysokiej jakości edukacji podstawowej z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wykorzystuje nowoczesne metody eksperymentu, interdyscyplinarnej pracy. zespołowej z uczniami kształtującej postawy inicjatywności i przedsiębiorczości . Projekt angażuje uczniów w proces tworzenia gier książkowych z użyciem. nowoczesnych technologii w tym aplikacji webowej, umożliwiającej umieszczenie gry w przestrzeni dostępnej wszystkim chętnym którzy chcieliby w ową grę zagrać. Tak zaplanowana forma zajęć łączy naukę  pracy w zespole z rozrywką wymagającą ruchu w terenie. Metoda ta pozwala nabyć wiedzę i umiejętności  w sposób najbardziej trwały  – przez doświadczenie . Łączy w ciekawy sposób  nauczanie języka obcego i matematyczno-przyrodnicze z  kształtowaniem postaw uczniów i kompetencji niezbędnych na rynku pracy.

W ramach projektu zaplanowano  głównie zajęcia dla uczniów lecz także kształcenie nauczycieli , elementy współpracy z rodzicami i wyposażenie szkolnych pracowni matematyczno-przyrodniczych w pomoce dydaktyczne i niezbędny sprzęt TIK.

Projekt jest częściowo komplementarny do  projektu innowacyjnego POKL  w zakresie wykorzystania przygotowanego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Program wprowadza uczniów w świat nauki, techniki i  robotyki . Uczniowie będą mogli np.: spróbować samodzielnie  złożyć  i programować robota w zupełnie nowej technologii.

Scroll to Top