Przez eksperyment do wiedzy

Opis projektu

Głównym celem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji, postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 436 uczniów i 12 nauczycieli 2 szkół  podstawowych gminy Świebodzice ( Publicznego Zespołu Szkół Integracyjnych, Publicznej Szkoły Integracyjnej im. Henryka Sienkiewicza, Szkoły Podstawowej nr 3), ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych, umiejętności komunikowania się w języku angielskim, kompetencji informatycznych oraz innych kompetencji przekrojowych. Cel zostanie zrealizowany  poprzez stworzenie warunków zapewniających równy dostęp do wysokiej jakości edukacji podstawowej zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami uczniów w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt  wykorzystuje nowoczesne metody eksperymentu uczniowskiego. W ramach projektu zaplanowano  głównie zajęcia dla uczniów lecz także kształcenie nauczycieli, elementy współpracy z rodzicami oraz wyposażenie 2  szkolnych pracowni matematyczno-przyrodniczych w pomoce dydaktyczne, niezbędny sprzęt TIK oraz uczniowskie zestawy do eksperymentowania.

Projekt jest częściowo komplementarny do  projektu innowacyjnego POKL  w zakresie wykorzystania przygotowanego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Program wprowadza uczniów w świat nauki, techniki i  robotyki. Uczniowie będą mogli np.: spróbować samodzielnie  złożyć  i programować robota w zupełnie nowej technologii. Uruchomimy również zajęcia z  astronomii i programowania. W ramach zajęć uczniowie będą korzystać z nowoczesnych technologii.

Szczegóły dotyczące projektu

Planowane efekty i rezultaty projektu

Liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub nabędą kompetencje po opuszczeniu programu
0
Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu
0
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych
0
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych
0
Liczba uczniów, którym zwiększono dostęp do pomocy psychologiczno-pedagogicznej
0
Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych
0
Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje językowe z zakresu posługiwania się j. angielskim
0
Scroll to Top