



Opis projektu
Głównym celem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji, postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 462 uczniów wszystkich 4 wiejskich szkół podstawowych gminy Kamienna Góra, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych, umiejętności komunikowania się w języku obcym, kompetencji cyfrowych oraz innych kompetencji przekrojowych. Cel zostanie zrealizowany poprzez zapewnienie dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej zgodnie ze diagnozowanymi potrzebami uczniów w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Projekt wykorzystuje nowoczesne metody eksperymentu uczniowskiego, interdyscyplinarnej pracy zespołowej z uczniami kształtującej postawy przedsiębiorczości, kreatywności, inicjatywności . Zaplanowane działania angażują uczniów w proces tworzenia gier książkowych z użyciem nowoczesnych technologii w tym aplikacji webowej, umożliwiającej umieszczenie gier w przestrzeni dostępnej wszystkim chętnym którzy chcieliby w ową grę zagrać. Tak zaplanowana forma zajęć łączy naukę pracy w zespole z rozrywką wymagającą ruchu w terenie. Metoda ta pozwala nabyć wiedzę i umiejętności w sposób najbardziej trwały – przez doświadczenie. Łączy w ciekawy sposób nauczanie języka obcego, matematyki, przyrody z kształtowaniem postaw uczniów i kompetencji niezbędnych na rynku pracy a i jednocześnie stanowi swoistego rodzaju atrakcję dla uczniów.
W ramach projektu zaplanowano głównie zajęcia dla uczniów lecz także kształcenie nauczycieli, elementy współpracy z rodzicami oraz wyposażenie 4 szkolnych pracowni matematyczno-przyrodniczych w pomoce dydaktyczne, niezbędny sprzęt TIK oraz uczniowskie zestawy do eksperymentowania.
Projekt jest częściowo komplementarny do projektu innowacyjnego POKL w zakresie wykorzystania przygotowanego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Program wprowadza uczniów w świat nauki, techniki i robotyki. Uczniowie będą mogli np.: spróbować samodzielnie złożyć i programować robota w zupełnie nowej technologii.
Szczegóły dotyczące projektu
- Tytuł projektu: Zabawa w eksperyment
- Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 (RPO WD 2014-2020), projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
- Partner: Gmina Kamienna Góra
- osi Priorytetowa: 10. Edukacja,
- Działanie: 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej
- Podziałanie: 10.2.4 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej- ZIT AW
- Wartość projektu: 999 265,00 zł
- Dofinansowanie: 849 375,25 zł
- Okres realizacji: 01.09.2017-30.06.2019
Planowane efekty i rezultaty projektu
Zapytania ofertowe
Zakup i dostawa sprzętu TIK i pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych oraz pomocy pedagogiczno-psychologicznej w ramach projektu: „Zabawa w eksperyment” o numerze RPDS.10.02.04-02-0012/17