Zabawa w eksperyment

Opis projektu

Głównym celem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji, postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy u 462 uczniów wszystkich 4 wiejskich szkół podstawowych gminy Kamienna Góra, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych, umiejętności komunikowania się w języku obcym, kompetencji cyfrowych oraz innych kompetencji przekrojowych. Cel zostanie zrealizowany  poprzez zapewnienie dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej zgodnie ze diagnozowanymi potrzebami uczniów w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt  wykorzystuje nowoczesne metody eksperymentu uczniowskiego, interdyscyplinarnej pracy zespołowej z uczniami kształtującej postawy przedsiębiorczości, kreatywności, inicjatywności . Zaplanowane działania angażują uczniów w proces tworzenia gier książkowych z użyciem nowoczesnych technologii w tym aplikacji webowej, umożliwiającej umieszczenie gier w przestrzeni dostępnej wszystkim chętnym którzy chcieliby w ową grę zagrać. Tak zaplanowana forma zajęć łączy naukę  pracy w zespole z rozrywką wymagającą ruchu w terenie. Metoda ta pozwala nabyć wiedzę i umiejętności  w sposób najbardziej trwały – przez doświadczenie. Łączy w ciekawy sposób  nauczanie języka obcego, matematyki, przyrody z  kształtowaniem postaw uczniów i kompetencji niezbędnych na rynku pracy a i jednocześnie stanowi swoistego rodzaju atrakcję dla uczniów.

W ramach projektu zaplanowano  głównie zajęcia dla uczniów lecz także kształcenie nauczycieli, elementy współpracy z rodzicami oraz wyposażenie 4  szkolnych pracowni matematyczno-przyrodniczych w pomoce dydaktyczne, niezbędny sprzęt TIK oraz uczniowskie zestawy do eksperymentowania.

Projekt jest częściowo komplementarny do  projektu innowacyjnego POKL  w zakresie wykorzystania przygotowanego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej. Program wprowadza uczniów w świat nauki, techniki i  robotyki. Uczniowie będą mogli np.: spróbować samodzielnie  złożyć  i programować robota w zupełnie nowej technologii.

Szczegóły dotyczące projektu

Planowane efekty i rezultaty projektu

Liczba nauczycieli, którzy uzyskają kwalifikacje lub nabędą kompetencje po opuszczeniu programu
0
Liczba uczniów, którzy nabędą kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu
0
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych
0
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych
0
Liczba uczniów, którym zwiększono dostęp do pomocy psychologiczno-pedagogicznej
0

Zapytania ofertowe

Zakup i dostawa sprzętu TIK i pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych oraz pomocy pedagogiczno-psychologicznej w ramach projektu: „Zabawa w eksperyment” o numerze RPDS.10.02.04-02-0012/17

Scroll to Top